FAQ – ofte stilte spørsmål

Kan jeg få byttet batteri i klokken min hos dere, og hva koster det?

Vi bytter batteri på det aller meste, samt utfører trykktest på ur som skal være vanntette. Mye kan taes i løpet av en halvtime, mens noen tar litt lengre tid og må legges igjen en dag eller to.

Batteriskift, enkelt: 185 kr
Batteriskift vanntette ur: 260 kr
Batteriskift gullur: 260 kr
Batteriskift multifunksjonsur: 360 kr

Kan jeg bytte glass/rem/lenke hos dere, og hva koster det?

Vi har til enhver tid et stort utvalg både glass, remmer og lenker på lager, og bestiller gjerne originalvarer der det er ønsket og/eller nødvendig – med forbehold om at det ikke er alt vi klarer å skaffe.

Vi korter også det meste av lenker, det koster 150 kr.

Reparerer dere klokker som er kjøpt andre steder?

Vi reparerer det aller meste, så fremt vi får tak i deler som passer.

Lønner det seg å reparere klokken min?

Vi tar oss ikke betalt for prisoverslag, og sier fra hvis vi mener reparasjonen ikke er verdt det. Når det er sagt er det vanskelig å sette en pris på affeksjonsverdi, så du vil alltid få gjøre valget selv.

Kan dere si hvor mye klokken min er verdt?

Verdi kan måles på så mange forskjellige måter, bruksverdi, gjenkjøpsverdi, materialverdi, salgsverdi og affeksjonsverdi.

Fordi definisjoner, markeder og forsikringsvilkår er i stadig endring, er det en utfordring å holde seg oppdatert. Vi har derfor valgt å ikke utføre taksering, men gir gjerne et overslag på hva det vil koste å få klokken i god stand igjen.

Kan jeg få gravert klokken min hos dere?

Vi graverer både logoer og forskjellige skrifttyper, på baklokk og glass. Vi graverer også mindre skilt og lommelerker, men har dessverre ikke maskineri til å gravere større gjenstander som f.eks fat.

Kjøper dere brukte ur?

Vi selger kun nye klokker, og kjøper derfor heller ikke brukt.

Hvorfor tar reparasjonen/overhalingen av klokken min så lang tid?

Vi reparerer og overhaler mye forskjellig, og det kan være ulike grunner til at det tar noe tid. Noen ur, spesielt eldre, har lang ventetid på deler, på andre typer overhaling er det rett og slett stor pågang og kø.
Vi tar hånd om det meste på vårt eget verksted, men når vi sender inn ting på garanti får dessverre ikke vi heller vite noe om status før  vi får klokken sendt tilbake.

Hvordan vet jeg om klokken min er ferdig?

Vi noterer alltid kundens telefonnummer ved innlevering, og sender SMS så fort uret er klart til henting.